Marder Trigger

Sound intervention
Mene Savasta & Pablo Riera
E wach, Mundo Dios, Mar del Plata, Argentina.a
2011

Micrófonos de contacto son adheridos a superficies de un ambiente. Cada vez que esa
superficie recibe un estímulo, se disparan audios.

/ english version

Contact microphones are attached to surfaces in an environment. every time that surface receives a stimulus, audios are triggered.

Marder Trigger was installed at the E WACH party, on the Chilling floor of MUNDO DIOS, where it had different modalities at three moments of the party:

1) DOUBLE GOWN + MARDER TRIGGER. Before the guys from ICM, Marcos Basso, Nicolás Pasetti, Alejandro Zak, Andrés della Casa and another drummer, played in quintet format, Marder Trigger sounded in the set of two drummers. The playing of the drums triggered samples of other popular music.

2) MARDER TRIGGER Interactive DJ. Three dance music channels were discovered by partygoers. If no one moved on the floor, the music didn’t play.

3) THE DAWN. To signal the end of the party, the signal from the contact microphones stopped working as a trigger and was affected by reverbs of different durations. So that Walking through the Chilling made the space seem so much bigger. The sun was already coming through the window of the building of the French house.

This was in MUNDO DIOS, Mar del Plata, winter of 2011.

MARDER TRIGGER eventually participates in Operadora’s performances, allowing the public to trigger sounds before and during the performance.

Marder Trigger fue instalada en la fiesta E WACH, en el piso del Chilling de MUNDO DIOS, donde tuvo modalidades distintas en tres momentos de la fiesta:

1) DOUBLE BATA + MARDER TRIGGER. Antes de que los chicos de ICM , Marcos Basso, Nicolás Pasetti, Alejandro Zak, Andrés della Casa y otro batero, tocaran en formato quinteto, Marder Trigger sonó en el set de dos baterías. El toque de las baterias disparaba samples de otras músicas populares.

2) MARDER TRIGGER DJ Interactivo. Tres canales de música bailable eran descubiertos por los asistentes de la fiesta. Si nadie se movía en la pista, la música no sonaba.

3) EL AMANECER. Para indicar el final de la fiesta, la señal de los micrófonos de contacto dejó de funcionar como trigger y fue afectada por reverbs de distintas duraciones. De modo que pasar caminando por el Chilling producía la sensación de que ese espacio era mucho más grande. El sol ya entraba por la ventana del edificio de la casa francesa.
Esto fue en MUNDO DIOS, Mar del Plata, invierno del 2011.
MARDER TRIGGER participa eventualmente de las perfomances de Operadora, permitiendo que el público dispare sonidos antes y durante la performance.

+ artworks